جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ 22 November 2024
سه‌شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۶۵۹۶۴
یک کارشناس بازار خودرو در گفتگو با «فراز» بررسی کرد:

واردات خودرو مخصوص ماشین‌های چینی است؟ | چرا دولت به قانون واردات خودرو عمل نمی‌کند؟

واردات خودرو مخصوص ماشین‌های چینی است؟ | چرا دولت به قانون واردات خودرو عمل نمی‌کند؟
واردات خودرو اینقدر در میان اما و اگر و اخبار راست و دروغ به درازا کشیده شد که عملا اخبار آن اثر خود را در بازار از دست داده است. مردم نیز چندان امیدی به دسترسی و استفاده از این خودرو‌ها ندارند.

 

واردات خودرو اینقدر در میان اما و اگر و اخبار راست و دروغ به درازا کشیده شد که عملا اخبار آن اثر خود را در بازار از دست داده است. مردم نیز چندان امیدی به دسترسی و استفاده از این خودرو‌ها ندارند. دولت در‌ مقابل‌وعده‌های‌خود در اینباره قصد دارد خودرو‌های داخل انبار‌ها را آزاد کند اما این خودرو‌ها نیز به علت ده سال راکد ماندن در انبار‌ها دچار مشکلات فنی هستند که هزینه استفاده از آن را بالا می‌برد.

 

مسیح-فرزانه-300x253

مسیح فرزانه، کارشناس خودرو، درباره آخرین وضعیت خودرو‌های وارداتی به«فراز» گفت:

 

به صورت کلی قرار بر این بود که یک تعداد خودرو که در داخل انبار تملیکی مانده بود، در مردادماه طی یک مناقصه آزاد شود الان اعلام کرده اند که مهر ماه برگزار می‌شود. این خودروها نزدیک ده سال است که در گمرک مانده‌اند و ماشین آلمانی در آن‌ها زیاد است. تا زمانیکه گمرک به طور کامل خودورها را آزاد نکند عملا وارداتی اتفاق نمی‌افتد. 

 

او افزود: مخبر در گمرک گفته بود خودروهای انبار تملیکی را آزاد کنیم و چرا واردات انجام شود؟ علی‌رغم اینکه تلاش‌های زیادی در مجلس و دولت برای واردات انجام شده است 

اما سیاست کلان دولت در واردات خودرو چینی است و عدم تمایلی برای واردات انبوه وجود دارد. 

 

وی درباره بی اثر شدن خبر واردات در بازار اشاره کرد: خبر واردات خودرو عملا مثل خبر برجام و مذاکرات دیگر خاصیت خود را از دست داده است. یک زمان خبر واردات خودرو موج بزرگی در بازار ایجاد می‌کرد اما الان این اتفاق نمی‌افتد. به خاطر همین با این روند من صرفا می توانم درباره واردات خودرو فرضیه در نظر بگیرم. تا انتهای امسال اگر ده هزار خودرو جدید در بازار داشته باشیم خبر خوبی است اما‌ بعید است. 

 

فرزانه در رابطه با ایرادات فنی خودرو‌های ده ساله گمرک گفت: قیمت این خودرو‌ها به خاطر نمونه مشابه سند قدیم که در زمان مناسب ترخیص شده پایین‌تر است. در ماشین‌های لوکس هم تا ۳میلیارد پایین‌تر قیمت می‌خورند چون جدا از نواقص فنی، درگیر کسری قطعات هستند. اینقدر این خودرو‌ها در گمرک مانده‌اند که یک هزینه نوسازی بالا هم دارند. مثلا در مورد بی.ام.و X4 و سری ۷ که یک سری قطعاتشان در هنگام تحویل وجود نداشته است. لاستیک‌‌ها و باطری نیز به مرور و نزدیک ۵سال از بین می‌روند.

 

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

دادگاه لاهه حکم جلب صادر کرد | نتانیاهو بازداشت می‌شود؟!

چقدر از قطعی برق به خاطر استخراج بیت‌کوین است؟

جزئیات دیدار رئیس جمهور با وزیر خارجه سوریه | پزشکیان: ایران دست از حمایت از دوستان خود برنخواهد داشت

برنامه سپاه تا ۴ سال آینده رسیدن به مدار ۳۶هزار کیلومتری زمین است

قطعنامه حقوق بشری کانادا علیه ایران به تصویب رسید

توصیه می‌کنم کشورهای اروپایی از فرصت گفتگویی که دولت چهاردهم ایجاد کرده، استفاده کنند

گفتگوی تلفنی عراقچی با وزرای خارجه کشورهای عضو شورای حکام آژانس

اوکراین برای نخستین بار با موشک دوربرد بریتانیایی «سایه طوفان» خاک روسیه را هدف قرار داد

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس غزه را وتو کرد

شیخ نعیم قاسم: حزب‌الله بر اساس ۲ مسیر میدان و مذاکره عمل می‌کند

رهبری شخصا به دکتر پزشکیان فرمودند با اصلاح قانون تابعیت قهری موافق هستم

مین‌گذاری بایدن سر راه ترامپ در اوکراین

گیر رسایی به ظریف، پچ‌پچ افزایش قیمت انرژی و تجمع معلمان در بهارستان

کلینیک ترک بی‌حجابی به کجا رسید

پیشنهاد سردبیر
زندگی